Lični blog o kozmetici,modi i ostalim temama koje interesuju svaku damu.

Архива чланака

Странице

петак, 13. јануар 2017.

Bakina projara

Mislim da svi imamo ono nešto što nas veže za detinjstvo,a da je vezano za hranu.
Miris i ukus koji nam je uvek tu negde u sećanju.
Mene taj miris i ukus veže za zimu,sneg i bakinu projaru.
Kao dete sa sela,u zimskom periodu,proja i projino brašno je bilo stalno na našem stolu u raznim oblicima.
Ono projino brašno,domaće koje je deka mleo od belog kukuruza u vodenici potočari ni u kojoj meri ne može da se meri sa ovim,"kupovnim" projinim ili kukuruznim brašnom.
Proju smo jeli uz mleko,suve šljive,a meni je u sećanju najviše ostala bakina projara.
Već duže vreme želim da je napravim,ali kako nisam imala domaćeg projinog brašna,do sada to nisam ni uradila. Ovog Božića,otac mi je doneo upravo to domaće projino brašno i ja sam napravila projaru po bakinom receptu i sada ću ga podeliti sa vama.


Za bakinu projaru potrebno je:
  • 4 jaja
  • 5 šoljice mleka
  • 3 šoljice ulja 
  • 1.5 šoljica kisele vode
  • 4 šoljice projinog-kukuruznog brašna
  • 4 šoljice pšeničnog brašna
  • 1 kesica praška za pecivo
  • so
  • 2 kriške starog tvrdog sira
 Priprema:
Umutiti jaja i so. Ukoliko je tvrdi sir koji koristite slan,onda vodite računa da je ne presolite.
Nakon toga,dodajte ulje,mleko i kiselu vodu.Sve  dobro umutiti mikserom. Nakon toga dodati prvo projino brašno,pa prašak za pecivo i onda pšenično brašno. Smesu dobro sjediniti mikserom.
U posebnoj posudi,viljuškom izdrobiti sir i dodati u smesu. Kašikom sve dobro sjediniti i nasuti u podmazan pleh.
Peći 20-25min na 200stepeni.

Ova projara je najbolja kada se jede topla uz mleko ili jogurt u zavisnosti ko kako voli.Osim sira,možete dodati i pavlaku i kajmak,ali ja najviše volim ovako,kako je baka pravila.

***Da li i vi imate jelo koje vas veže za detinjstvo?Da li koristite bakine recepte?***

 

2 коментара: